Thursday, March 18, 2010

Puisi Buat Suami Tercinta

Qaseh telah menganjurkan satu pertandingan puisi sempena hari lahir suaminya yang tercinta...

image

ma berminat nak mencuba nasib... terimalah.

SEKALUNG KASIH BUAT SUAMIKU

Rindu yang tak terlafaz oleh kata-kata

tak terlukis di alam nyata

tiada lagi gelak tawa dan bual bicara

dunia ini menjadi sunyi

meskipun siang belum berhenti.


Aku kehilangan

bukan sahaja kehilangan seorang yang kukasihi

malah aku kehilangan

seseorang yang kuyakini

amat mengasihiku.


Apabila saat kau mampir dalam sepiku

setiap itu sebak hadir di dadaku

dan aku tiada sesiapa lagi

untuk direbahkan esakanku.


Aku melihat saat-saat kau mengenakan pakaian di badanmu

aku melihat saat-saat kau bertenang ketika aku dalam kemarahan

masih terdengar ucapan syukurmu ketika aku membawa secangkir teh buatmu…


Betapa ada suara-suara simpati

…jangan lagi diingat

…jangan lagi dikenanag orang yang sudah pergi

tapi apa yang nyata

aku bahagia.


Mengenangmu adalah kewajipanku

merinduimu adalah kebajikan buatku

antara kita kalis sengketa.


Biarkan….

biarkan saja masa yang mengambil alih kedukaanku…

Innalillahi wa inna ilaihi rojiuun..

semoga Allah mengampunkan segala dosa-dosa selama hayatnya

semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya, Abdul Aziz Ismail...

dan menempatkannya bersama orang-orang yang solihin.



Al-Fatihah.

1 comment:

Dee said...

bestnya puisi ma..dulu dee suka tulis puisi..tp bakat dh hilang agaknya..sbb bz sgt ma..x sempat nk berangan2 romantis..hihihi..